30-08-2012 / Stefan Mooren

LinkedIn heeft de mogelijkheid toegevoegd om advertenties in het Nederlands te maken. Voorheen was het alleen mogelijk om advertentiecampagnes op LinkedIn te draaien met Engelstalige advertenties. Voor adverteerders die actief zijn in een land waar een andere taal dan Engels wordt gevoerd, was dit een nadeel.

Nederlandse advertenties

Adverteerders hebben nu de mogelijkheid om Nederlandse advertenties op LinkedIn te tonen aan een Nederlandstalige doelgroep. In veel gevallen kan de Nederlandse taal er voor zorgen dat de advertentie eerder opvalt en beter is te begrijpen. Hieronder is een voorbeeld gegeven van hoe een Nederlandstalige advertentie op LinkedIn er uit kan zien:

17 nieuwe talen

LinkedIn heeft als doel om de taalmogelijkheden van advertenties geschikt te maken voor de 200 landen waarin het online sociale netwerk voor professionals nu actief is. Om te beginnen, zijn er 17 nieuwe talen toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden van LinkedIn. Hieronder zijn de beschikbare talen op een rij gezet:

  • Engels
  • Tsjechisch
  • Nederlands
  • Frans
  • Duits
  • Indonesisch
  • Italiaans
  • Japans
  • Koreaans
  • Maleisisch
  • Noors
  • Pools
  • Portugees
  • Roemeens
  • Russisch
  • Spaans
  • Zweeds
  • Turks

Bron: LinkedIn Blog