27-11-2018 / Ayman van Bregt

LinkedIn bedrijfspagina’s zijn in een nieuw jasje gestoken. Merken, bedrijven en organisaties kunnen door de vernieuwingen met hun bedrijfspagina eenvoudiger een relatie opbouwen met geïnteresseerden. In dit artikel staan de nieuwe mogelijkheden van de LinkedIn bedrijfspagina’s op een rij.

Introductie van nieuwe LinkedIn bedrijfspagina’s

Met meer dan 590 miljoen LinkedIn leden en 30 miljoen LinkedIn bedrijfspagina’s wil het online sociale netwerk de dialoog tussen professionals en bedrijven beter faciliteren. LinkedIn bedrijfspagina’s zijn helemaal opnieuw opgebouwd en ontworpen. De belangrijkste drie wijzigingen voor beheerders van LinkedIn bedrijfspagina’s zijn de volgende:

1 – Deelnemen aan relevante conversaties
Beheerders van LinkedIn bedrijfspagina’s zijn tevens managers van een community. De nieuwe tools helpen om dagelijks de interactie met deze community te onderhouden en te volgen. Beheerders kunnen eenvoudig via de mobiele LinkedIn app (iOS en Android) updates posten en reageren op reacties.
Tevens is het voor beheerders mogelijk om hashtags te koppelen aan de LinkedIn bedrijfspagina om zo op de hoogte te blijven van relevante dialogen op het zakelijke netwerk. Tenslotte is de mogelijkheid om visuele content te plaatsen verder uitgebreid. Naast afbeeldingen, video en tekst is het vanaf nu ook mogeiljk om documenten zoals pdf-bestanden, powerpoint-presentaties en word-documenten te publiceren.

Werkgevers kunnen ook met de nieuwe functies van de ‘Career pages‘ beter opvallen. De nieuwe tabbladen ‘Life tab’ en ‘Jobs tab’ geven en gepersonaliseerd inzicht in de cultuur van de organisatie, beschikbare functies en hoe het is om te werken bij de desbetreffende organisatie. De mogelijkheden van de Career pages zijn onderdeel van een betaalde functie van LinkedIn.

2 – Publiek analyseren
Een belangrijke uitdaing voor beheerders is om te bepalen welke content waardevol is voor een community. De nieuwe functie ‘Content Suggestions’ biedt hierbij uitkomst. De functie reikt inzichten aan om meer waardevolle content te creëren en te publiceren voor het publiek op LinkedIn.

3 – Medewerkers meer betrekken
De medewerkers van een organisatie kunnen van grote waarde zijn met de activiteiten die zij ondernemen op LinkedIn. Door als organisatie de berichtgeving van medewerkers te delen via de bedrijfspagina kan het beeld van de organisatie worden versterkt. LinkedIn introduceert hiervoor nieuwe tools om het voor een organisatie eenvoudiger te maken om content van medewerkers te ontdekken en te delen.

De nieuwe mogelijkheden van de LinkedIn bedrijfspagina’s staan in de onderstaande video op een rij:

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.