21-02-2013 / Stefan Mooren

LinkedIn gebruik - financieel adviseursSocial media zijn belangrijke middelen voor financieel adviseurs bij het vinden en behouden van klanten. Dit blijkt uit onderzoek dat LinkedIn heeft verricht in samenwerking met FTI Consulting. Drie van de vier respondenten die aan het onderzoek deelnamen, gebruiken minstens één social media platform voor zakelijke doeleinden. Van deze groep gebruiken negen van de tien respondenten LinkedIn.

5 redenen waarom financieel adviseurs LinkedIn gebruiken

Op basis van de uitkomsten van het onderzoek komen vijf redenen naar voren waarom financieel adviseurs LinkedIn gebruiken. Deze redenen zijn hieronder op een rij gezet:

  1. Verwijzingen door connecties genereren: 75% van de respondenten die weleens klanten vindt via LinkedIn, doet dit door een sterk netwerk te bouwen met connecties die klanten doorsturen;
  2. Koude’ prospects ‘warm’ maken: Ruim 60% van de respondenten die LinkedIn gebruikt voor het benaderen van prospects, heeft hieruit minstens één keer een nieuwe klant geworven;
  3. Merkidentiteit bouwen: 71% van de respondenten bouwt via LinkedIn aan merkidentiteit en geeft aan dat ze de gewenste doelgroep weten te vinden;
  4. Klantrelaties onderhouden: De respondenten die LinkedIn succesvol inzetten, doen dit niet alleen voor het vinden van nieuwe klanten, maar ook voor het onderhouden van klantrelaties met bestaande klanten;
  5. Kennis vergaren: De meeste respondenten gebruiken LinkedIn voor het vergaren van relevante kennis.

Slideshare: Financial Advisors’ Use of Social Media

Voor iedereen die meer details wil weten over de manier waarop financieel adviseurs social media inzetten, heeft LinkedIn het onderzoeksrapport gedeeld via Slideshare:


Bron: LinkedIn Marketing Blog