15-04-2019 / Ayman van Bregt

LinkedIn introduceert LinkedIn Reactions om gebruikers een alternatief te bieden om zich uit te drukken dan alleen door middel van het ‘liken’ van een bericht. In dit artikel staan de mogelijkheden van LinkedIn Reactions op een rij.

LinkedIn Reactions helpt gebruikers om snel te reageren op berichten in de tijdlijn

Dagelijks zijn er talloze conversaties op LinkedIn onder gebruikers. Een veel gehoorde behoefte onder gebruikers is om meer expressie te kunnen geven aan een reactie dan het gebruiken van de Like-knop. De nieuwe functie is vergelijkbaar met het eerder geïntroduceerde Facebook Reactions. Bij het liken van een bericht is het met Reactions mogelijk om niet alleen een bericht te ‘liken’, maar te kiezen voor één van de onderstaande opties:

LinkedIn Reactions helpt gebruikers om snel te reageren op berichten in de tijdlijnZo sluit de ‘Celebrate’ reactie bijvoorbeeld goed aan bij een behaald succes van een gebruiker of jubileum. Love is dan weer gericht op het tonen van betrokkenheid, ‘Insightful’ op de relevantie van een bericht en de inzichten die het biedt en ‘Curious’ geeft aan dat een gebruiker geïnteresseerd is om meer te leren over het onderwerp. De LinkedIn Reactions zijn tot stand gekomen door reacties te analyseren van gebruikers en deze om te zetten in visuele reacties.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.