28-09-2016 / Ayman van Bregt

Twitter heeft een nieuwe vorm van adverteren voor adverteerders geïntroduceerd die downloads voor hun mobiele app willen stimuleren. Het is vanaf nu mogelijk om deze ‘app install’ mobiele Twitter advertenties in te zetten via native advertising. Hiermee worden de advertenties via het Twitter Audience Platform getoond op externe websites en in mobiele apps.

Native advertising voor app downloads via mobiele Twitter advertenties

Native advertising zorgt ervoor dat advertenties een dusdanige beleving bieden dat ze niet als advertenties worden ervaren. Native advertenties gaan op in de omgeving waar ze in getoond worden en worden beleefd als content. Adverteerders die mobiele Twitter advertenties tevens als native advertentie inzetten, kunnen naar verwachting betere prestaties bereiken.

De historie van native mobiele advertising is beschreven in de Twitter blogpost ‘Drive increased scale for your Twitter Audience Platform app install campaigns with native ads‘. In deze blogpost deelt Twitter dat het aantal apps dat gebruik maakt van native advertenties met 251% is gestegen in de afgelopen jaren. Daarnaast blijken native advertenties een hoger klikratio (CTR) van 220% te hebben ten opzichte van de standaard voor mobiele advertenties (300×250 pixels). Eerste tests met de nieuwe native Twitter advertenties laat een stijging van 56% zien in mobiele app downloads.

Praktisch voor adverteerders is dat er geen nieuwe advertenties gecreëerd hoeven te worden. Door ‘native’ aan te vinken in het dashboard van Twitter worden advertenties via het Twitter Audience Platform gebruikt en als native advertentie weergegeven.

Adverteerders die aan de slag willen met native advertising kunnen de mobiele Twitter advertenties optimaliseren via ads.twitter.com/getstarted. De onderstaande Twitter-video geeft een overzicht van de mogelijkheden van de native advertenties via mobiel: