21-01-2015 / Ayman van Bregt

Nederlandse Twitteraar is met name jong, man en iPhone-gebruikerDe Nederlandse Twitteraar is met name jong, man en iPhone-gebruiker en maakt zodoende mobiel gebruik van Twitter. Deze conclusie blijkt uit het onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel. In dit artikel staan de belangrijkste inzichten van het onderzoek op een rij.

Nederlandse Twitteraar is met name jong, man en iPhone-gebruiker

De belangrijkste inzichten uit het Telecompaper Consumer Panel over Twitter zijn:

  • 76% van de Nederlanders had in december 2014 een smartphone waarvan 24% de Twitter-app had geïnstalleerd;
  • 82% van de Nederlanders met een geïnstalleerde Twitter-app gebruikte deze minimaal één keer per maand;
  • 15% van de Nederlanders is een actieve Twitter-gebruiker via de mobiele Twitter-app;
  • 22% van alle smartphone-gebruikers in Nederland bezit een iPhone;
  • 31% van de actieve Twitter-gebruikers maakt gebruik van een smartphone met iOS (iPhone);
  • 54% van de actieve Twitteraars is man versus 46% vrouw;
  • Scholieren en studenten zijn qua leeftijdscategorie de grootste groep Twitter-gebruikers (26% van de actieve Twitteraars).

De onderstaande afbeelding van Telecompaper geeft meer inzicht in het aantal actieve Twitter-gebruikers qua leeftijd ten op zichte van de ‘gemiddelde Nederlander’.

Nederlandse Twitteraar is met name jong, man en iPhone-gebruiker