Nieuw design voor browserversie van LinkedIn

Afgelopen week introduceerde LinkedIn een nieuw design van de browserversie. Het nieuwe ontwerp is afgestemd op het design van de mobiele LinkedIn app en richt zich op het verbeteren van de beleving en ervaring voor gebruikers. In dit artikel staan de belangrijkste veranderingen aan het design van de browserversie van LinkedIn.

Nieuw design voor browserversie van LinkedIn

De wijzigingen aan de browserversie van LinkedIn hebben als doen om gebruikers eenvoudiger professionele conversaties te laten houden en voor hen interessante content te ontdekken. De mobiele LinkedIn app werd eerder al geheel vernieuwd met hetzelfde doel. Het nieuwe design maakt het voor de gebruiker eenvoudig om ideeën te delen, deel te nemen aan discussies en relevant nieuws te ontdekken. Het nieuwe design verandert LinkedIn op de volgende onderdelen:

  • Vereenvoudigde navigatie:
    De navigatiebalk is vereenvoudigd en kent alleen nog de volgende menu-items: Home (de eigen startpagina), Messaging (prive-berichten), Jobs (vacatures), Notifications (meldingen op basis van eigen LinkedIn activiteiten en die van het netwerk), Me (het eigen LinkedIn profiel, privacy- en account-instellingen), My Network (het eigen LinkedIn netwerk) en Search (de LinkedIn zoekfunctie). Tevens is er nog een menu-knop rechts bovenaan getiteld ‘more’ waarmee andere LinkedIn functies zoals SlideShare en LinkedIn Learning kunnen worden bezocht.
  • LinkedIn berichten-dienst
    De functionaliteit om berichten aan LinkedIn gebruikers te verzenden is vernieuwd. Vanuit iedere locatie op LinkedIn is het eenvoudig om een gebruiker een privé-bericht te sturen.
  • Aanpassingen van de LinkedIn tijdlijn
    LinkedIn heeft wijzigingen doorgevoerd in het algoritme van de tijdlijn. Er is meer focus op relevante content die voor een LinkedIn gebruiker van belang zijn en het is eenvoudiger om specifieke onderwerpen en verhalen te blijven volgen.
  • Meer inzicht in wie jouw content op LinkedIn bekijkt:
    LinkedIn geeft gebruikers beter en meer inzicht in wie de content bekijkt die door een gebruiker zelf is gedeeld op LinkedIn. Denk hierbij aan de organisatie van de persoon, functietitel en de fysieke locatie.
  • Profielsuggesties om op te vallen:
    Tenslotte geeft LinkedIn meer suggesties aan gebruikers hoe zij gericht kunnen opvallen, bijvoorbeeld bij recruiters door specifieke vaardigheden toe te voegen.

Nieuw design voor browserversie van LinkedIn

In de onderstaande YouTube-video van LinkedIn worden de wijzigingen aan het design van de browserversie van LinkedIn toegelicht.