18-10-2013 / Martijn Baten

Overzicht nieuwe Facebook statistieken

De nieuwe statistieken voor bedrijfspagina’s geven beter inzicht in welke content van waarde is op een Facebook bedrijfspagina en bieden informatie over het bezoek aan de pagina. In het begin van de zomer introduceerde het online sociale netwerk de nieuwe statistieken pagina’s om te laten testen door enkele beheerders. De nieuwe statistieken voor bedrijfspagina’s geven beter inzicht in welke content van waarde is op een pagina en bieden informatie over het bezoek aan de pagina.

Belangrijkste wijzigingen aan Facebook statistieken voor bedrijfspagina’s

In het eerder verschenen NSMA-artikel ‘Aanpassingen aan Facebook statistieken voor bedrijfspagina’s‘ zijn alle veranderingen aan de Facebook statistieken voor bedrijfspagina’s toegelicht. Hieronder staan nog eens de belangrijkste wijzigingen op een rij:

Toegankelijkere statistieken: Voor beheerders van bedrijfspagina’s is het eenvoudiger om te zien welke interactie er plaatsvindt als gevolg van de geplaatste content. De Mensen Praten Hierover (People Talking About This) statistiek is vanaf nu opgesplitst in verschillende onderdelen voor een beter overzicht. Ook de ‘Viraliteit’ statistiek is aangepast en heet vanaf nu ’Engagement ratio’ en meet vanaf nu ook het aantal clicks op een statusupdate.

Betere tools voor het plaatsen van content: Per Facebook statusupdate biedt het nieuwe statistieken overzicht vanaf nu inzicht in zowel de positieve als negatieve interacties op de geplaatste status update. Als beheerder kun je hiermee beter in kaart brengen welke content fans meer aanspreekt en zorgt voor de meeste interactie.

Beter inzicht in wie voor interactie zorgt op de pagina: De Facebook bedrijfspagina statistieken laten vanaf nu niet alleen zien wie je hebt bereikt, maar ook wie interactie heeft op de geplaatste updates. Als beheerder kun je hiermee beter in kaart brengen welke content aanslaat bij verschillende doelgroepen en hier de content strategie en planning op aanpassen.

Nieuwe exporteer optie: Het exporteren van de Facebook statistieken is met vernieuwing ook aangepast. Alle nieuwe statistieken worden hierin meegenomen. De oude export mogelijkheid blijft ook bestaan voor bedrijven die deze statistieken als hun basis gebruiken.

Facebook heeft een video gemaakt met hierin de belangrijkste veranderingen en functies van de bedrijfspagina statistieken. Door op de afbeelding hieronder te klikken kun je de video bekijken.

Video Facebook statistieken