06-03-2017 / Ayman van Bregt

De LinkedIn tijdlijn helpt gebruikers bij het ontdekken van informatie en uitwisselen van kennis en ervaring met andere professionals. Voor iedere gebruiker wordt de LinkedIn tijdlijn gepersonaliseerd samengesteld, gebaseerd op het profiel en netwerk. Voor gebruikers biedt LinkedIn tools om de eigen tijdlijn interessant te houden. In dit artikel staan tips op een rij om de informatie in de LinkedIn tijdlijn relevant te houden.

Personaliseer de informatie in de LinkedIn tijdlijn

LinkedIn heeft een aantal verbeteringen doorgevoerd waardoor gebruikers de informatie in de LinkedIn tijdlijn beter kunnen personaliseren.

Personaliseer de content en het nieuws in de tijdlijn
Via de mobiele LinkedIn app is het mogelijk om de zichtbaarheid van content en nieuws in de tijdlijn te verbeterenv Door te kiezen voor het ‘controle-icoon’ (drie puntjes op een rij) en voor de optie “Improve my feed”,  geeft LinkedIn suggesties van interessante publicaties, bedrijven en professionals die kennis delen.
De functie zal binnenkort ook beschikbaar worden voor desktopgebruikers.

Berichten verbergen in de LinkedIn tijdlijn
Via de controle-icoon is het tevens mogelijk berichten te verbergen die niet interessant zijn. Door te kiezen voor ‘Hide this post’ kunnen eenvoudig berichten worden verwijderd en zal gelijksoortige content niet meer getoond worden. De onderstaande LinkedIn YouTube-video laat zien hoe deze functie werkt:

Mensen en bedrijven ontvolgen
Tenslotte kunnen ook gebruikers en bedrijven ‘ontvolgd’ worden waardoor de informatie in de tijdlijn niet meer getoond wordt. Dit betekent niet dat de relatie met de gebruiker of het bedrijf op LinkedIn verbroken zal worden. De connectie blijft, alleen de content is niet meer zichtbaar. Gebruikers en bedrijven worden niet geïnformeerd over het ‘ontvolgen van de content’. De onderstaande LinkedIn YouTube-video laat zien hoe deze functie werkt: