
10-11-2017 / Martijn Baten
Polls op Facebook bedrijfspagina’s met afbeeldingen en GIFs
Waar het al voor lange tijd mogelijk is om een poll uit te zetten via Facebook Messenger, evenementen of in Facebook groepen, kon voorheen niet via een persoonlijk profiel of Facebook bedrijfspagina. Als alternatief zette bedrijven polls op met behulp van de verschillende alternatieven voor de Like-knop (Facebook Reactions) om te stemmen of werd dit gecombineerd met een livestream waarbij de uitslag van de stemming te volgen is. De nieuwste update van Facebook brengt hier verandering in en maakt het toegankelijker voor personen en organisaties om de input van anderen te vragen.
De nieuwe functie zorgt voor de mogelijkheid om, naast een poll vraag te stellen, afbeeldingen of GIFs toe te voegen aan de antwoordopties. Op dit moment is het slechts mogelijk om twee keuzes aan je publiek voor te leggen via polls op Facebook. De antwoorden mogen hierbij niet meer dan 25 tekens bevatten. De vraag heeft geen tekenlimiet. Hieronder is een voorbeeld te zien van een pollvraag met GIFs.
New! Facebook is testing polls with GIFs for Pages pic.twitter.com/o2Ri82F8yU
— Matt Navarra ⭐️ (@MattNavarra) September 19, 2017
Het creëren van een nieuwe poll is gebruiksvriendelijk opgezet. Bij het aanmaken van een nieuw bericht op Facebook, zowel op desktop als mobiel, is nu een ‘poll’ optie te zien. Door te kiezen voor de op ‘optie 1’ of ‘optie 2’ kan een antwoord worden ingevuld en kan tevens worden gekozen om een afbeelding of GIF aan het antwoord toe te voegen. Ook kan worden gekozen om een tijdslimiet aan de poll te hangen en deze slechts voor een beperkte periode beschikbaar te maken. Deze tijdslimiet zal voor iedereen zichtbaar zijn.
Polls bieden bedrijven een interactieve manier om het publiek te betrekken bij onderwerpen en inhoud die wordt gedeeld op Facebook. Daarnaast kan op deze manier ook directe feedback en inzichten worden verkregen, bijvoorbeeld voor marktonderzoek en het nemen van beslissingen. Ook kan de inzet van polls een toevoeging zijn bij het versterken van het merk, promotie van producten en/of diensten of om een positief gevoel over te brengen door middel van humor.
Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!
De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.