17-10-2012 / Ayman van Bregt
Twitter kondigde via de officiële blog een samenwerking met Nielsen aan waarbij onderzoek wordt toegevoegd als dienst. Uit het blogartikel blijkt dat er dagelijks 400 miljoen tweets geplaatst worden op Twitter. Het grote aantal tweets biedt kansen voor bedrijven en merken om relevante inzichten te verkrijgen en zakelijk te profiteren van de conversaties op Twitter. De dienst die in samenwerking met Nielsen is ontwikkeld, zal te zien zijn op @TwitterSurveys (dit Twitter-account is nu nog afgeschermd). Een jaar geleden ging Facebook al een samenwerking met Nielsen aan.
Twitter Surveys: Onderzoekstool in samenwerking met Nielsen
De merkonderzoeken zullen als een ‘promoted tweet’ zichtbaar zijn in de tijdlijn van een gebruiker. Op het moment dat je de tweet van @TwitterSurveys ziet kun je hier op klikken en in de tweet direct antwoord geven op de onderzoeksvraag (zie de afbeelding bovenaan dit artikel). Twitter biedt hiermee adverteerders de mogelijkheid om gebruikers via ieder platform (desktop, mobiel, tablet etc.) snel en effectief te bereiken. Twitter test de functionaliteit op dit moment met een aantal grote adverteerders en hoopt begin 2013 de tool breder beschikbaar te maken. Twitter zal dit doen via de website Twitter for business.