18-07-2012 / Ayman van Bregt

Twitter is één van de grootste social media platformen met meer dan 140 miljoen actieve gebruikers en dagelijks 340 miljoen tweets. Buddy Media heeft onderzoek gedaan naar hoe je als merk kunt zorgen voor een maximaal resultaat op Twitter. Van december 2011 tot en met februari 2012 werd de interactie geanalyseerd van 320 grote merken op Twitter. De volledige resultaten van Buddy Media zijn gepubliceerd in het rapport ‘Strategies for effective Tweeting‘.

Buddy Media rapport ‘Strategies for effective Tweeting’

Voor het onderzoek heeft Buddy Media interacties op Twitter geanalyseerd om op deze manier te ontdekken wat goed werkt. Hieronder zijn de types interacties weergegeven die zijn onderzocht:

  • Reply Rate: het aantal antwoorden als percentage van het aantal volgers;
  • Retweet Rate: het aantal retweets als percentage van het aantal volgers (inclusief handmatige retweets);
  • Engagement Rate: replies en retweets gecombineerd in relatie tot het aantal volgers dat bereikt werd.

De belangrijkste resultaten uit het onderzoek zijn door Fusework Studios gevisualiseerd in de onderstaande infographic.

Fusework Studios – Maximize your tweets infographic

twitter best practices maximizing your tweets infographic