Tips van grote merken op Twitter om het effectiever in te zetten

Tips van grote merken op TwitterSimply Measured, een Amerikaans bedrijf dat een social media analytics oplossing levert, heeft in het derde kwartaal van 2014 bekeken hoe grote merken op Twitter actief zijn. In dit artikel staan de belangrijkste inzichten uit het onderzoek op een rij.

Inzichten Simply Measured onderzoek naar grote merken op Twitter

Met 284 miljoen actieve Twitter gebruikers per maand en 500 miljoen tweets per dag, zijn er volop kansen en mogelijkheden die bedrijven met het sociale netwerk kunnen benutten. Simply Measured onderzocht de grote merken op Twitter op basis van de Interbrand 2014 top 100 merken. De Twitter-accounts van de 100 bedrijven werden geanalyseerd van 1 juli tot en met 30 oktober 2014. In totaal werden 136.834 tweets, 23,3 miljoen interacties (@replies, mentions, retweets en favorieten), 59.870 links en 55.746 hashtags geanalyseerd van meer dan 108,5 miljoen Twitter volgers. De belangrijkste inzichten uit het onderzoek zijn hieronder op een rij gezet:

  • 94% van de onderzochte merken plaatst minimaal één keer per dag een tweet;
  • 75% van de onderzochte merken plaatst minimaal drie tweets per dag;
  • Het merendeel van de onderzochte merken (49%) plaatst gemiddeld 1 tot 5 tweets per dag;
  • 90% van de onderzochte merken reageert op tweets van volgers;
  • In 45% van de gevallen bevatte een door een merk geplaatste tweet een afbeelding of een foto;
  • In 37% van de gevallen bevatte een door een merk geplaatste tweet een link;
  • 95.825 tweets, op een totaal van 136.834 tweets, bevatte een of meerdere hashtags.

De resultaten van het gehele onderzoek zijn in het Simply Measured rapport te vinden. Een samenvatting van de resultaten is in de onderstaande Slideshare-presentatie te vinden:

 

Tips van grote merken op Twitter

Simply Measured geeft in het rapport op basis van het onderzoek de volgende tips:

  • Het is als bedrijf op Twitter belangrijk om regelmatig te tweeten, bij voorkeur op dagelijkse basis;
  • Bedrijven hebben steeds meer interactie met Twitter-gebruikers, het is dus belangrijk om alert te zijn op reacties en ook actief te monitoren;
  • Visuele content is zeer effectief om interactie te stimuleren net als hashtags leiden tot meer interactie.