18-07-2016 / Ayman van Bregt
Millennials blijkt een uitdagende doelgroep te zijn om te bereiken. Gebaseerd op onderzoek heeft LinkedIn daarom tips opgesteld om de professionele ontwikkeling van Millennials te stimuleren. In dit artikel staan de belangrijkste tips van LinkedIn op een rij.
Tips van LinkedIn voor het bereiken van Millennials
De groep Millennials zijn ook bekend als de Generatie Y (mensen geboren tussen 1981 en 2000). Op LinkedIn zijn 87 miljoen Millennials vertegenwoordigd. Op basis van data van LinkedIn blijkt dat deze groep jonge professionals beter technologisch is onderlegd, over meer creatieve vaardigheden beschikt en meer op de eigen carrière is gericht dan eerdere generaties.
Gebaseerd op een onderzoek van Carat blijkt dat er vier verschillende typen Millennials zijn:
- #TrendNetters
Deze groep Millennials leven online en worden gedreven door feedback en erkenning vanuit de groep. - #AlterNatives
Deze groep Millennials is stiller en meer introvert en bewaakt de eigen privacy. Zij zijn wel technologisch goed onderlegd doordat zij het bewaken van de privacy erg belangrijk vinden. - #LYFPreneurs
Deze groep Millennials is ambitieus, hardwerkend en proberen een innovatief bedrijf op te richten met een vernieuwend business model. - #BetaBlazers
Deze groep Millennials is gericht op kennis, vooruitstrevend denken en gericht op kwaliteit.
Ondanks de typeringen binnen de gehele groep Millennials blijken er een aantal algemene inzichten voor iedereen te gelden:
- Millennials zijn ontwikkelingsgericht en willen de maatschappelijke carrièreladder snel bestijgen en zoeken geen zekerheid in de vorm van long life employment.
- Millennials investeren veel tijd in social media waarbij ook LinkedIn gemiddeld genomen veel aandacht krijgt.
- Millennials zoeken naar uitdagingen die veel impact hebben.
Millennials vervullen op basis van de LinkedIn data de volgende functies:
De belangrijkste tips van LinkedIn om Millennials in de professionele ontwikkeling te stimuleren zijn:
- Millennials worden bij werkgevers gedreven door de carrièremogelijkheden, vervolgens meer salaris en tenslotte meer uitdaging binnen de bestaande functie.
- Content waar Millennials op LinkedIn specifiek aandacht voor hebben zijn vacatures, social media marketing (betaalde content) en interactie van medewerkers van een organisatie (employee engagement).
Meer toelichting over Millennials en tips van LinkedIn zijn te vinden in het ‘LinkedIn Millennial Playbook‘.