08-07-2015 / Ayman van Bregt

Twitter advertenties via mobiel beherenTwitter heeft de mogelijkheid om Twitter advertenties te beheren geïntroduceerd op mobiel. Op deze manier kunnen Twitter advertenties actueel worden gemonitord en waar nodig aangepast worden. In dit artikel staan de mogelijkheden van het beheren van Twitter advertenties via mobiel op een rij.

Het beheren van Twitter advertenties op mobiel

De mobiele app om Twitter advertenties te beheren is beschikbaar voor iOSAndroid-gebruikers via de reguliere mobiele Twitter app. In de Twitter app worden vanaf nu de volgende functies ondersteund:

  • Twitter advertenties monitoren
    Via de app kunnen lopende advertentiecampagnes op Twitter worden bekeken en kunnen advertentiecampagnes uit het verleden worden geëvalueerd.
    In de app wordt informatie getoond over het aantal weergaven, interactie, financiële indicatoren (zoals bijvoorbeeld de kosten per interactie) en het interactieratio.
    Daarnaast wordt er met een samenvattingsweergave de gegevens van alle campagnes getotaliseerd.
  • Twitter advertenties aanpassen
    Onderweg kunnen via de mobiele app Twitter advertenties aangepast worden zoals het biedbedrag, het budget en planningen. Tevens kunnen advertenties tijdelijk worden stopgezet of juist weer worden hervat.
  • Beheer van Twitter advertentiecampagnes
    Op basis van notificaties kunnen campagnes beheerd worden. Twitter stuurt bijvoorbeeld automatisch een e-mail als het limiet van het gestelde budget is bereikt. Met één klik in de e-mail kan de app worden geactiveerd en kan de campagne weer online worden gebracht met een nieuw budget. Op deze manier is de zichtbaarheid van een organisatie via advertenties op Twitter gewaarborgd.

De mobiele app werkt alleen nadat een Twitter advertentie via desktop is aangemaakt. Hoe de functie te vinden is voor iPhone en Android staat uitgelegd op deze Twitter helppagina.