15-07-2012 / Ayman van Bregt

Twitter biedt in samenwerking met Buddy Media een oplossing aan merken om de leeftijd van Twitter-gebruikers te controleren. Voor merken die actief zijn op Twitter kan het relevant zijn om de leeftijd van consumenten snel te kunnen controleren (bijvoorbeeld bij een marketingactie van een biermerk). De oplossing van Twitter en Buddy Media is gratis en biedt merken de mogelijkheid om marketingactiviteiten op Twitter uit te voeren waarbij leeftijdscontrole verplicht is.

Twitter Age Screening

In de afgelopen maanden is er (beta)getest met een aantal bedrijven waaronder @JackHoney (Jack Daniels), @SkinnygirlCKTLS (Jim Beam) en @Coorslite (Miller) en sinds vandaag is de dienst voor iedereen beschikbaar. Diverse merken die verplicht waren om online de leeftijd van gebruikers te controleren hadden allemaal eigen oplossingen bedacht bij hun Twitter-activiteiten wat tot verwarring kan leiden voor gebruikers. Vanaf nu is er een uniforme standaardmethode die op de volgende manier werkt:

  • Een Twitter-gebruiker moet het merk volgen op Twitter;
  • Het merk stuurt een automatische Direct Message (DM) aan de nieuwe volger met een link naar Twitter Age Screening;
  • De gebruiker vult zijn/haar gegevens in, deze gegevens zijn niet inzichtelijk voor het merk;
  • Als de ingevulde leeftijd voldoet aan de gestelde leeftijdseis van het merk volgt de gebruiker het Twitter-account van het merk;
  • Als de ingevulde leeftijd niet voldoet aan de gestelde leeftijdseis van het merk zal de Twitter-gebruiker het merk niet meer kunnen volgen.

 

Als organisatie kun je Twitter Age Screening aanvragen via de website.
Je kunt de nieuwe dienst zelf ervaren door bijvoorbeeld het account van Skinnygirl Cocktails te volgen, je ziet via de onderstaande afbeeldingen hoe Twitter Age Screening werkt.