25-11-2015 / Ayman van Bregt

Twitter Brand Hub biedt adverteerders meer inzichtenTwitter heeft een nieuwe tool geïntroduceerd om adverteerders meer inzichten te bieden in de resultaten van Twitter advertenties. Twitter Brand Hub geeft naast de reguliere Twitter advertentie statistieken diepere inzichten in prestaties van advertentiecampagnes. In dit artikel staan de mogelijkheden van het nieuwe Twitter Brand Hub op een rij.

Twitter Brand Hub biedt adverteerders meer inzichten

Adverteerders kunnen dankzij de Twitter Brand Hub beter inzicht krijgen in wat klanten, potentiële klanten en beïnvloeders zeggen over hun organisatie en welke gevoelens hierbij spelen. Twitter Brand Hub is de centrale plek waar adverteerders een totaalbeeld krijgen van het sentiment op Twitter over organisatie bij relevante doelgroepen. Dit ‘360 graden perspectief’ moet real-time leiden tot snellere inzichten waarop Twitter adverteren kunnen inspelen volgens een geplaatste blogpost door Twitter.
Twitter Brand Hub geeft adverteerders inzicht in de volgende zaken:

  • TrueVoice
    TrueVoice is een nieuw ontwikkeld instrument waarmee adverteerders inzicht krijgen in de populariteit van het merk op Twitter (aan de hand van tweets van Twitter-gebruikers) in vergelijking met concurrenten (share of voice).
  • Publiek
    De nieuwe pagina ‘Audience’ geeft inzicht in het publiek op Twitter dat actief praat over de organisatie van een adverteerder. Twitter geeft inzicht in verschillende details van de doelgroep zoals geslacht, locatie, inkomensniveau en andere demografische inzichten. Tevens worden belangrijke beïnvloeders getoond die praten over de organisatie.
  • Inzichten in conversaties
    Op deze pagina krijgt een adverteerder inzicht in de inhoud van de gesprekken in relatie tot de eigen organisatie met diverse inzichten die ook duiding geven aan de koopbereidheid van Twitter-gebruikers.

In de onderstaande Twitter-video is een overzicht van de mogelijkheden van de Twitter Brand Hub:

Twitter Brand Hub is beschikbaar voor adverteerders in Engelstalige landen. Geïnteresseerden kunnen aan de slag via brandhub.twitter.com of via analytics.twitter.com waar de Twitter Brand Hub ook geactiveerd kan worden.