Twitter Cards bieden nieuwe interactiemogelijkheden

Twitter Cards is een toepassing die het mogelijk maakt om previews van content zoals foto’s en video direct binnen een tweet te tonen. Twitter breidt de mogelijkheden van Twitter Cards uit door nog meer interactiviteit te bieden voor bedrijven en hiermee relevanter te zijn voor Twitter-gebruikers.

Nieuwe interactiemogelijkheden op Twitter voor bedrijven met Twitter Cards

Hieronder staan een aantal nieuwe interactiemogelijkheden beschreven die Twitter met een select aantal partners heeft ontwikkeld. Deze functionaliteiten werken alleen op Twitter.com en via de officiële Twitter-app voor Android, BlackBerry en iPhone.

Amazon.com
Amazon.com
laat in tweets productbeschrijvingen, prijzen, waarderingen en reviews zien. De verkoper kan aangeven dat potentiële klanten zijn of haar Twitter-account kunnen zien en direct in contact kan treden via Twitter.

CNN
CNN speelt in op actualiteiten door direct op Twitter content met hoogtepunten van het verkiezingendebat voor de president van de VS te tonen.  Niet alleen video’s worden getoond maar ook live-statistieken over bijvoorbeeld reacties.

Soundcloud
SoundCloud maakt het mogelijk om direct op Twitter te luisteren naar een preview van de muziek die mensen via het online sociale netwerk voor muziekliefhebbers delen. Je kunt ook direct de song ‘liken’ of delen (via Twitter, Facebook, Google+ of via e-mail) direct vanuit de tweet.

Andere voorbeelden die ontwikkeld zijn kun je terugvinden op het blog van Twitter.

Eerder verschenen er op de website van de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) al twee artikelen over de verbeterde zichtbaarheid van content op Twitter. Deze artikelen zijn hieronder op een rij gezet: