03-10-2012 / Ayman van Bregt
Twitter gaat de ‘Discover-tab‘ die negen maanden geleden werd geïntroduceerd verbeteren. Dit werd deze week aangekondigd. De verbeterde ‘Discover-tab’ legt nog meer nadruk op de informatie achter de link die in een tweet gedeeld wordt.
Verbeterde Discover-tab op Twitter laat nog meer informatie achter de link in tweets zien
Met de verbeterde functie legt Twitter nog meer nadruk op foto’s, artikelen en andere gedeelde content op Twitter. De ‘Discover-tab‘ geeft een voorvertoning van de content zodra een tweet is voorzien van een link. Verder toont de functie voor jou relevante content op basis van je interesses en activiteiten op Twitter. Deze content is afgestemd op de mensen en/of merken die je volgt en de soort content die je zelf vaak deelt.
Het weergeven van een voorvertoning heeft (zo hoopt Twitter), een verleidelijke werking waardoor men misschien eerder geneigd is om op de bijbehorende link te klikken. Om deze reden wordt het voor professionals en bedrijven aantrekkelijker om Twitter om te zetten voor het genereren van traffic en leads. Voor Twitter is dit gunstig omdat het de activiteit op het netwerk verder kan laten groeien en mensen minder snel weg zullen ‘surfen’. Content zoals YouTube-video’s en foto’s van sociale netwerken als Instagram kun je namelijk direct via Twitter bekijken.