24-09-2014 / Ayman van Bregt

Twitter helpt met effectievere Twitter Ads campagnesTwitter heeft een adviestool voor Twitter advertenties gelanceerd waarmee Twitter adverteerders hun advertentiecampagnes kunnen optimaliseren. Twitter introduceerde Twitter Ads in 2010 om bedrijven op Twitter te laten adverteren. In dit artikel staan de mogelijkheden van de adviestool voor Twitter advertenties op een rij.

Twitter helpt met effectievere Twitter Ads campagnes

De adviestool maakt het mogelijk voor adverteerders om gericht te adverteren, zodat alleen kosten gemaakt worden die passen bij de specifieke marketingdoelstellingen waarvoor de Twitter advertenties worden ingezet.
De uitrol is vorige maand begonnen en stap voor stap zal de dienst beschikbaar worden gesteld voor alle adverteerders op Twitter.
De adviestool voor Twitter advertenties biedt optimalisatiemogelijkheden en advies aan voor de volgende marketingdoelstellingen:

  • Meer volgers op Twitter;
  • Meer bezoekers aan een website;
  • Meer interactie (engagement) op Tweets;
  • Meer downloads van een mobiele app;
  • Meer leads via Twitter.

Nadat er een keuze is gemaakt voor een marketingdoelstelling geeft de adviestool een advies over welk type advertentie het beste past bij deze doelstelling. Via een eenvoudige tool kan er snel een advertentie in elkaar worden gezet.

Adviestool voor Twitter Ads

In de onderstaande Twitter YouTube-video staan de mogelijkheden van de adviestool voor Twitter advertenties op een rij.