15-10-2014 / Ayman van Bregt

Twitter introduceert #TakeFlight marketingplatform voor marketingbureausTwitter heeft recentelijk een nieuw platform gelanceerd onder de naam #TakeFlight. Met het platform wil Twitter marketing- en communicatiebureaus helpen om de marketingmogelijkheden optimaal te benutten. In dit artikel staan de mogelijkheden van #TakeFlight op een rij.

Twitter introduceert ‘online universiteit’ #TakeFlight

Twitter is gestart met #TakeFlight omdat de kennisbehoefte van bureaus is veranderd van ‘Waarom moet ik Twitter gebruiken?’ naar ‘Hoe kan ik Twitter gebruiken?’. Vanuit dit inzicht is #TakeFlight gestart, een online plek om te leren hoe Twitter ingezet kan worden voor marketingdoeleinden gericht op bureaus die voor klanten online campagnes uitvoeren. De ‘online Twitter universiteit’ geeft alle informatie die nodig is om een goede impactvolle marketingcampagne te ontwikkelen voor Twitter van begin tot eind. Verschillende rollen en functies binnen bedrijven worden bediend met specifieke content die past bij de rollen, denk bijvoorbeeld aan senior managers, account planners en campagne managers.

#TakeFlight is er volgens Twitter voor marketeers die Twitter gebruikers willen bereiken op de momenten dat conversatie relevant en gewenst is. De onderstaande Twitter YouTube-video geeft meer achtergrondinformatie over de nieuwe #TakeFlight Twitter Flight School:

 

Marketing- en communicatie-bureaus die toegang willen tot de ‘online universiteit’ kunnen zich aanmelden via takeflight.twitter.com.