26-11-2014 / Ayman van Bregt
Twitter heeft deze week de nieuwe functie Twitter Offers gelanceerd. Met Twitter Offers is het mogelijk om als adverteerder op Twitter een aanbieding te doen aan Twitter gebruikers waarbij direct besteld kan worden. In dit artikel staan de mogelijkheden van Twitter Offers op een rij.
Twitter Offers maakt aanbiedingen binnen Twitter beschikbaar
Op basis van de Twitter Cards-technologie heeft Twitter nu Twitter Offers geïntroduceerd. De functionaliteit is vergelijkbaar met Facebook aanbiedingen.
Een Twitter Offer betekent concreet dat Twitter gebruikers in de eigen timeline (Twitter tijdlijn) een aanbieding zien die met een creditcard direct verzilverd kan worden. Na aanschaf zal de korting verrekend worden en zal dan zichtbaar worden op het afschrift van de creditcard. Op dit moment zijn de Twitter Offers alleen nog beschikbaar in de Verenigde Staten. Na de uitrol in Amerika is het de verwachting dat Twitter Offers beschikbaar zullen worden voor de Europese markt.
De werking van Twitter Offers is uitgelegd in de onderstaande afbeelding:
Twitter heeft in een blogpost aangegeven dat de creditcard informatie in een beveiligde omgeving verwerkt en opgeslagen zal worden waardoor het makkelijker is om in de toekomst nog meer Twitter Offers te verzilveren. Twitter gebruikers kunnen de opgeslagen informatie ook ten allen tijde verwijderen. Twitter geeft meer informatie over het opslaan van deze data via de Support site.