01-07-2015 / Ayman van Bregt

Twitter Products and Places-functie helpt gebruikers nieuwe producten en locaties te ontdekkenTwitter introduceert een nieuwe functie om Twitter gebruikers nieuwe locaties en producten te laten ontdekken. Met Twitter Products and Places sluit Twitter aan op het gedrag van gebruikers die via tweets nieuw ontdekte producten en locaties delen. In dit artikel staan de mogelijkheden van Twitter Products and Places op een rij.

Twitter Products and Places laat gebruikers producten en locaties te ontdekken

Miljoenen Twitter gebruikers delen maandelijks van welke producten ze blij zijn na een aankoop of producten zie ze graag zouden willen. Denk bijvoorbeeld aan een boek dat je van plan bent om te gaan lezen op vakantie. Met Twitter Products and Places wil Twitter het haar gebruikers makkelijker maken om dit soort producten te kunnen ontdekken in de grote hoeveelheid tweets die er dagelijks worden geplaatst. Naast producten geeft Twitter ook suggesties voor bijzondere locaties.

Twitter Products and Places wordt aangeboden doormiddel van een overzichtspagina van een specifieke Twitter gebruiker waar de inspirerende content over producten en locaties is gebundeld. Bij een product zijn bijvoorbeeld ook afbeeldingen en video’s samengebracht alsmede productbeschrijvingen, prijsinformatie en waar mogelijk een link waar het product gekocht kan worden. Op deze manier kan Twitter haar waarde vergroten voor gebruikers die Twitter inzetten om commerciële doelstellingen te behalen.

De volgende pagina’s laten zien hoe een Twitter Products and Places-pagina eruit ziet:

 

De Twitter Products and Places-pagina’s die nu beschikbaar zijn kunnen bekeken worden via Twitter’s mobiele apps (iOS en Android) en via Twitter.com. De komende maanden zal Twitter verder testen met deze functie. In deze Twitter blogpost zijn nog meer voorbeelden van pagina’s te vinden.