04-06-2012 / Stefan Mooren

LinkedIn groepen zijn een mooie plek voor professionals om kennis te delen en/of vergaren. Door de groepen waarin je actief bent te tonen op je LinkedIn profiel, geef je anderen een beeld van wat je bezighoudt als professional. Wanneer je lid bent van veel groepen, vind je het misschien handig om de hoeveelheid en/of volgorde van de groepen te veranderen die op je profiel worden getoond. Hieronder wordt uitgelegd hoe dit werkt:

Stap 1 – Ga naar instellingen

Klik rechtsboven van je profiel onder je gebruikersnaam op ‘Settings’ om naar de instellingen van LinkedIn te gaan.

Stap 2 – Kies instellingen voor groepen

Kies links onderaan op de instellingen pagina voor ‘Groups, Companies & Applications’.

Stap 3 – Opties voor de volgorde van groepen

In de middelste kolom van de pagina kies je voor ‘Select your group display order’. Er verschijnt een pagina waar je de volgorde van de groepen die op je profiel worden getoond kunt aanpassen. Ook kun je het aantal groepen die weergegeven mogen worden hier aangeven.

Stap 4 – Bepaal de hoeveelheid groepen

Bovenaan de pagina bepaal je eerst hoeveel groepen je op je maximaal op je profiel wilt tonen. Je kunt kiezen tussen 0 tot 10 groepen (tenzij je lid bent van minder dan 10 groepen lid bent).

Stap 5 – Pas de volgorde aan

De volgorde van de groepen die op je profiel worden getoond, kun je op twee manieren aanpassen:

A) Vul in de invoervakjes die voor iedere groepsnaam zijn te vinden het cijfer in van op welke plek deze groep getoond moet worden.
B) Gebruik de pijl-iconen naast de invoervakjes om groepen omhoog- of omlaag te slepen tot de gewenste volgorde ontstaat.

Stap 6 – Bevestig de aanpassingen

Wanneer je alles hebt ingesteld zoals je wilt, klik je op de knop ‘Save changes’ om de aanpassingen te bevestigen. De aanpassingen zijn vanaf nu zichtbaar op je LinkedIn profiel.