22-06-2011 / Ayman van Bregt

Klout is een online dienst die jouw invloed op internet meet en hier een score aan geeft. Met behulp van een algoritme en analysetechnieken worden je social media activiteiten gemeten en beoordeeld. Hierdoor ontstaat een indexcijfer waarmee de invloed gescoord wordt van mensen die actief zijn op het internet. Voorheen werden alleen de sociale netwerken Twitter en Facebook gebruikt om de score te bepalen. Inmiddels is ook LinkedIn toegevoegd.

Als je al een account hebt bij Klout, dan kun je de gegevens van je LinkedIn profiel toevoegen. Hoe je dit kunt doen, wordt hieronder stapsgewijs uitgelegd:

Stap 1 – Ga naar je Klout profiel

Klout Profiel

 

Stap 2 – Klik op het LinkedIn logo

Klik nu rechtsboven bij je profiel op het LinkedIn logo.

Stap 3 – Geef Klout toegang tot je profiel

Er opent een venster waar je gevraagd wordt om Klout toegang te geven tot je LinkedIn profiel. Vul je e-mail adres en wachtwoord in die je gebruikt op LinkedIn en klik op de knop ‘Ok I’ll Allow It’.

 

Nu verschijnt er een boodschap van Klout waarin gezegd wordt dat de gevens van je profiel met succes zijn toegevoegd en dat je activiteiten op LinkedIn worden meegenomen in je Klout score.

Het is op dit moment (nog) niet helemaal duidelijk welke analysetechnieken er precies gebruikt worden om activiteiten op LinkedIn te beoordelen. Klout geeft wel aan dat er vooral gelet wordt op de hoeveelheid interacties, connecties en content die gedeeld wordt.