Vernieuwd administratiepanel voor Facebook bedrijfspagina’s

Nieuw administratiepanel voor Facebook bedrijfspagina's

Facebook test een vernieuwde versie van het administratiepanel voor beheerders van Facebook bedrijfspagina’s. Met de aanpassingen kunnen beheerders in het administratiepanel eenvoudig de laatste statistieken van hun statusupdates bekijken en is het eenvoudiger om een statusupdate te promoten.

Vernieuwingen aan het administratiepanel van Facebook bedrijfspagina’s

Het overzicht met cijfers van recente statusupdates toont statistieken over het organische en betaalde bereik van de update. Met statistieken van recent geplaatste statusupdates krijgen beheerders van bedrijfspagina’s snel inzage in het effect van de statusupdates en hoe deze presteren. Het biedt beheerders de gelegenheid om bijvoorbeeld sneller pijnpunten in de gedeelde content te ontdekken en zo sneller bij te sturen. Ook kunnen beheerders direct een statusupdate promoten als het organische bereik tegenvalt. Facebook wil hiermee stimuleren dat bedrijfspagina’s ‘betaalde’ functies van het online sociale netwerk integreren in hun strategie voor meer zichtbaarheid binnen Facebook.

Enkele gebruikers hebben het nieuwe ‘Berichten onderdeel’ al bovenaan het administratiepanel in plaats van het onderdeel ‘Meldingen’ met recente reacties, berichten van fans en andere activiteiten op de Facebook bedrijfspagina.  Meldingen worden in het vernieuwde administratiepanel getoond via een knop bovenaan de pagina via het ‘uitklapmenu’. Wanneer het vernieuwde administratiepanel voor iedere bedrijfspagina te gebruiken is, is op dit moment nog onbekend.

Tip: NSMA Whitepaper: 10 tips voor effectieve bedrijfspagina’s

NSMA-Whitepaper-10-tips-voor-effectieve-Facebook-bedrijfspaginas-724x1024De Nederlandse Social Media Academie heeft een whitepaper samengesteld met 10 tips om effectiever gebruik te maken van Facebook bedrijfspagina’s. In de whitepaper vind je tips over o.a. het stellen van doelstellingen, plaatsen van statusupdates en het bekijken van de statistieken. Je kunt deze whitepaper gratis aanvragen via deze pagina.

Afbeelding: insidefacebook.com