28-11-2012 / Ayman van Bregt

Enkel aanwezig zijn op Twitter om informatie te verspreiden is voor veel bedrijven, merken en organisaties niet voldoende. Interactie met relevante doelgroepen, de juiste waarde toevoegen en continu evalueren welke aanpak goed werkt zijn onmisbare elementen voor effectieve Twitter-activiteiten. Untypical Marketing heeft om deze reden vier basistips op een rij gezet die bijdragen aan het halen van gewenste resultaten.

Vier basistips om meer resultaat uit Twitter te halen

De vier basistips van Untypical Marketing gaan vooral over het op een relevante manier via Twitter aandacht geven aan huidige en potentiële volgers. Hieronder zijn deze basistips op een rij gezet:

  • Tip 1: Vraag & antwoord
    Organiseer bijvoorbeeld regelmatig een ‘vragenuurtje’ waarbij mensen vragen kunnen stellen via Twitter en antwoord krijgen. Dit vergroot de zichtbaarheid en draagt bij aan sympathie, daarnaast leer je ook van de problemen waar mensen tegenaan lopen.
  • Tip 2: Los problemen op
    Er zijn op Twitter ook tal van mensen die vragen stellen omdat ze een oplossing zoeken. Door hier naar op zoek te gaan kun je jouw inhoudelijke expertise zichtbaar maken en potentieel nieuwe volgers/klanten/fans vinden.
  • Tip 3: Links
    Deel niet alleen maar berichten en links die gaan over jouw merk, producten en diensten maar ook juist links die leiden naar informatie die aansluit bij de gemeenschappelijke behoefte en interessegebieden van jouw klanten en volgers.
  • Tip 4: Aanbiedingen en promoties
    Trouwe volgers zijn altijd blij met iets extra’s in de vorm van een korting, een promotie of bijvoorbeeld vrijkaartjes die ze voor iets kunnen winnen.

 

Infographic: Untypical Marketing – Tweet smarter, not harder

De vier basistips van Untypical marketing zijn verwerkt in een infographic die hieronder is weergegeven: