19-04-2017 / Ayman van Bregt
Om een optimale zichtbaarheid op Twitter te creëren, adverteren veel bedrijven en merken in toenemende mate op Twitter. Door te adverteren kunnen gericht nieuwe doelgroepen worden bereikt die bijvoorbeeld het Twitter-account nog niet volgen. Om daadwerkelijk resultaten te behalen met een campagne op Twitter is een goed opgestelde advertentie van groot belang. In dit artikel daarom vijf tips voor effectieve Twitter advertenties.
Vijf tips een effectieve Twitter advertenties
De vijf tips zijn niet alleen van toepassing voor het maken van Twitter advertenties, maar zijn gebaseerd op beïnvloedingsprincipes die in de marketing veel worden gebruikt. De volgende vijf tips helpen om effectieve Twitter advertenties op te stellen:
Creëer en benadruk urgentie
Zorg dat mensen een reden hebben en de noodzaak voelen om direct actie te ondernemen. Dit kan bijvoorbeeld door een actie met een beperkte looptijd te communiceren of een beperkte voorraad.
Get 50% off a new membership. Today only!https://t.co/NYG3JNk4dg pic.twitter.com/cmPEQe9k4E
— VNYL (@getvnyl) January 5, 2017
Communiceer kortingen met percentages
Schrijf kortingen niet uit in bedragen zoals ‘bespaar nu €50,- maar ‘bespaar 50%’. Data van Twitter laat zien dat mensen meer klikken op tweets waarin aanbiedingen en kortingen in percentages zijn uitgedrukt.
Gratis weggevertjes trekken de aandacht
Hoewel het afhankelijk is van de doelstelling om te adverteren op Twitter, trekt het gratis weggeven van een product of dienst altijd de aandacht. Een gratis weggever hoeft niet een tastbaar product te zijn, maar kan ook een digitaal informatieproduct zijn zoals de NSMA whitepapers en praktijkgidsen.
Take your landing pages from good to great with our free guide! https://t.co/ukbpXEQPmn
— WordStream (@WordStream) August 9, 2016
Vermijd het gebruik van hashtags
Hoewel hashtags vrij populair zijn, is het niet wenselijk deze in een Twitter advertentie te gebruiken. Hashtags zijn handig om via organische tweets de zichtbaarheid te vergroten en de interactie rond een onderwerp te stimuleren. In het geval van een Twitter advertentie is het doel eerder om mensen een website te laten bezoeken, een Twitter account te laten volgen en niet direct te reageren op de inhoud van een tweet. Het gebruiken van een hashtag leidt in dat geval af van het uiteindelijke doel van de advertentie.
Stel een vraag
Hoewel interactie op Twitter advertenties minder wenselijk is, kan het stellen van een vraag wel helpen om een gebruiker aan het denken te zetten en van hieruit de interactie te stimuleren.
Organisaties en merken die aan de slag willen met adverteren op Twitter kunnen dit doen via ads.twitter.com/getstarted.
Voor wie de toegevoegde waarde van Twitter advertenties nog onduidelijk is bieden de volgende artikelen over het adverteren op Twitter meer inzicht, net als onderstaande Wordstream-infographic.