01-08-2016 / Ayman van Bregt

De kracht van contentmarketing op LinkedIn voor B-to-B marketeersSocial media zijn bij uitstek een belangrijk middel om inkopers binnen B2B organisaties te bereiken. Uit onderzoek blijkt dat 74% van de inkopers bij B-to-B organisaties zich online oriƫnteren voordat een aankoopbeslissing wordt genomen. LinkedIn is een belangrijk platform om zakelijke doelgroepen te bereiken. In dit artikel staan daarom de voordelen van content marketing op LinkedIn voor B2B marketeers op een rij.

De voordelen van B2B content marketing op LinkedIn

Met meer dan 430 miljoen Linkedin gebruikers wereldwijd, is LinkedIn een voor de hand liggend platform om als business-to-business marketeer een zakelijke doelgroep te bereiken. In het onderzoek geeft 93% van de B-to-B marketeers aan dat social media belangrijke kanalen zijn om content te verspreiden als onderdeel van content marketing activiteiten. Daarnaast geeft 79% van de B2B marketeers de voorkeur aan LinkedIn voor het genereren van leads.
Gebaseerd op de LinkedIn infographic onderaan dit artikel, biedt LinkedIn de volgende voordelen voor B2B marketeers die content marketing op LinkedIn willen inzetten:

  • 80% van de leads die via social media zijn gegenereerd door B-to-B marketingactiviteiten komen van LinkedIn;
  • LinkedIn is onder de Future-500-bedrijven het meest gebruikte social media platform;
  • De mogelijkheden van het adverteren op LinkedIn leiden tot 6x betere resultaten dan Google Adwords tegen 75% lagere kosten;
  • De inzet van betaalde LinkedIn InMail leidt tot een 11x hogere response-ratio.

 

In de onderstaande LinkedIn Slideshare infographic staan alle inzichten op een rij die de kracht van content marketing op LinkedIn benadrukken: