22-09-2011 / Ayman van Bregt

De rol van LinkedIn bij het vinden van een baan neemt toe. Dit blijkt uit het artikel dat Edwin Glas schreef over een onderzoek van Executives Online. Sinds 2009 doen zij onderzoek naar de toegevoegde waarde van social media voor de arbeidsmarkt. Voor het onderzoek zijn 1200 managers met een senior functie ondervraagd. De belangrijkste conclusies uit het onderzoek staan hieronder op een rij:

  • Het gebruik van LinkedIn door managers groeit opvallend snel.
  • Slechts 11% procent van de managers vindt LinkedIn niet geschikt voor het vinden van een baan.
  • Het aantal managers dat een baan vindt via LinkedIn en andere social media is verdubbeld.
  • Ondanks de verdubbeling gebruiken nog steeds weinig managers (en werkgevers) LinkedIn voor het vinden van een baan of recruitment.
  • De helft van de managers verwacht dat de groei zal doorzetten.
  • Een groot deel van de managers denkt dat social media nooit het ‘traditionele recruitmentwerk’ volledig zullen vervangen.

 

Wil je ook ontdekken wat LinkedIn en andere social media voor je kunnen betekenen voor het vinden van een baan of opdrachten, bekijk dan eens de ebooks hieronder over werk vinden met LinkedIn of Twitter: