14-03-2014 / Martijn Baten

Nieuwe Facebook bedrijfspagina's

Na de introductie van een nieuw uiterlijk voor het nieuwsoverzicht, introduceert Facebook een nieuw uiterlijk voor bedrijfspagina’s. Facebook bedrijfspagina’s zijn een communicatiemiddel voor bedrijven om geïnteresseerden te binden aan het bedrijf, informeren over de producten en diensten en interactie te hebben op het online sociale netwerk. Het nieuwe uiterlijk wordt per direct uitgerold naar alle Facebook bedrijfspagina’s.

Nieuw uiterlijk voor Facebook bedrijfspagina’s

In het nieuwe uiterlijk van Facebook bedrijfspagina’s komen updates van het bedrijf in één kolom te staan aan de rechterkant van de pagina. Deze layout is vergelijkbaar met het uiterlijk van persoonlijke profielen op Facebook en stroomlijnt alle updates op de pagina. De linkerkolom op de bedrijfspagina wordt gebruikt voor informatie over de pagina of het bedrijf en kan onder andere een kaart, openingstijden, contactgegevens, website en foto’s en video’s bevatten. Statistieken over de pagina (lopende advertenties, aantal likes, bereik en niet bekeken meldingen) worden rechtsbovenaan de Facebook bedrijfspagina weergegeven.

Nieuw uiterlijk Facebook bedrijfspagina's

Voor Facebook bedrijfspagina’s die gebruik maken van tabbladen biedt Facebook de optie om deze in het nieuwe uiterlijk weer te geven in de linkerkolom van de bedrijfspagina (zie de afbeelding hieronder). De tabbladen worden ook weergegeven onder het menu-item ‘More’ bovenaan de pagina.

Tabbladen op nieuwe Facebook bedrijfspagina's

Volgens Facebook is het nieuwe uiterlijk van bedrijfspagina’s beter om gericht informatie uit te lichten. Naast het nieuwe uiterlijk introduceert Facebook de ‘Pages to Watch’ functie in het statistieken gedeelte voor beheerders. Met behulp van deze functie kunnen beheerders de prestaties van andere Facebook bedrijfspagina’s (concurrenten) volgen die vergelijkbaar zijn met de eigen pagina. Onderstaande afbeelding laat een voorbeeld zien van deze nieuwe functie:

Pages to Watch functie