15-11-2013 / Martijn Baten

10 tips voor betere interactie op Facebook bedrijfspagina's

Statusupdates zijn een belangrijk middel om fans van je bedrijf via Facebook op de hoogte te houden en te betrekken bij je bedrijf. Updates zijn voor bedrijfspagina’s een manier om in het nieuwsoverzicht van fans te verschijnen. De interactie rond deze Facebook statusupdates is belangrijk om de zichtbaarheid in het nieuwsoverzicht te verbeteren wat aansluit bij de werking van het algoritme EdgeRank die de volgorde van het nieuwsoverzicht bepaalt. In dit artikel 10 tips om betere Facebook statusupdates te kunnen plaatsen.

10 tips voor betere Facebook statusupdates

Onderstaande infographic van Shortstack en The Social Skinny geeft 10 tips voor betere Facebook statusupdates. Met behulp van deze tips kun je updates die je plaatst vanaf een bedrijfspagina nog effectiever maken:

1. Plaats een interessant feit: Vermeld bij het delen van interessante content het belangrijkste feit in de update.

2. Deel een tip: Begin een statusupdate met het woord ‘Tip’ om de aandacht te trekken van fans.

3. Waardeer content van anderen: Wanneer je content deelt van anderen, laat in de update je waardering zien voor de content van anderen.

4. Stel niet altijd vragen aan je fans: Aan fans hoef je niet in elke update een vraag voor te leggen. Wanneer je fans in het algemeen niet veel interactie hebben op Facebook kan alleen het delen van content ook voldoende zijn.

5. Stimuleer actie: Probeer in de updates die je plaatst fans te stimuleren om een actie te doen zoals ‘like deze foto’ of ‘deel deze status update’.

6. Vertel fans wat ze kunnen verwachten: Deel je een artikel of een video? Laat fans weten hoe lang het duurt om de content te bekijken zodat ze weten wat ze kunnen verwachten.

7. Sluit de update af met P.S.: In e-mails veel gebruikt, maar past ook goed in Facebook statusupdates. Sluit je updates af met P.S. en een belangrijke boodschap die je wilt meegeven. Dit helpt extra aandacht te trekken van fans.

8. Gebruik verkorte links: Probeer verkorte links te gebruiken in plaats van het delen van lange links om zo de lengte van de gedeelde url’s te beperken. Diensten zoals bit.ly en goo.gl kunnen hierbij helpen.

9. Gebruik afbeeldingen met tekst: Door teksten in afbeeldingen te gebruiken kunnen updates beter opvallen in het nieuwsoverzicht. Een handige tool om dit soort afbeeldingen te maken is PicMonkey.

10. Vraag om een reactie: Reacties van gebruikers helpen bij de zichtbaarheid in het nieuwsoverzicht. Vraag om reacties, mits relevant, in de statusupdates.

Infograpic_10 tips voor betere interactie op Facebook