28-01-2019 / Ayman van Bregt

Linkedin heeft een nieuwe functie geïntroduceerd voor adverteerders op LinkedIn. De nieuwe targetingoptie ‘Interests’ maakt het mogelijk om te adverteren op LinkedIn gericht op de interesses van LinkedIn gebruikers. In dit artikel worden de nieuwe mogelijkheden voor het adverteren op LinkedIn verder toegelicht.

Adverteren op LinkedIn op basis van interesses

LinkedIn introduceert de nieuwe functie ‘Interests‘ om bedrijven in staat te stellen om op een nog relevantere manier een relatie aan te knopen met LinkedIn gebruikers. De nieuwe functie is onderdeel van de LinkedIn Campaign Manager en biedt de mogelijheid om gebruikers te segmenteren specifiek op basis van interesses.

LinkedIn biedt meer dan 200 interessecategoriën aan voor professionals zoals bijvoorbeeld customer experience, financiën, kunstmatige intelligentie, et cetera. De gehele lijst is zichtbaar in de LinkedIn Campaign Manager. Door gerichter te adverteren op LinkedIn aan de hand van zakelijke interesses, kunnen adverteerders hun campagnes beter afstemmen op de behoefte van gebruikers. LinkedIn genereert interesses op basis van het gedrag van LinkedIn gebruikers en de interactie met specifieke content op LinkedIn. Deze targetingoptie biedt dus de mogelijkheid om mensen met specifieke interesses te bereiken ongeacht het profiel wat ze op LinkedIn hebben.

De nieuwe functie is direct beschikbaar voor adverteerders via de campagne-manager. Meer informatie over de nieuwe functie is terug te vinden in het LinkedIn Helpcentrum.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.