23-03-2020 / Ayman van Bregt

LinkedIn heeft een nieuw type advertentie geïntroduceerd. Het nieuwe advertentieformaat met de naam LinkedIn Conversation Ads stelt adverteerders in staat om bij het vertonen van een advertentie direct interactie met gebruikers te stimuleren. In dit artikel staan de mogelijkheden van Conversation Ads op LinkedIn op een rij.

Interactie stimuleren met LinkedIn Conversation Ads

De introductie van het nieuwe advertentieformaat sluit aan bij het mobiele gebruik van professionals. In de afgelopen vijf jaar is het aantal berichten dat via LinkedIn wordt verstuurd verviervoudigd. De behoefte aan interactie is dus gegroeid en naast de brandingmogelijkheden via LinkedIn sluit LinkedIn hiermee aan op het conversatiegedrag van gebruikers.

Door middel van de nieuwe ‘conversatieadvertenties’ kan op een meer persoonlijke en interactieve manier worden gecommuniceerd. Het is mogelijk om gepersonaliseerde content in een advertentie te tonen passend bij de behoefte van potentiële klanten (fase in de customer journey). De interactie komt tot stand doordat berichten verstuurd worden wanneer een gebruiker online is en ook de behoefte kenbaar heeft gemaakt. Dit type advertentie sluit ook goed aan om gecombineerd te worden met bijvoorbeeld lead generatie formulieren en conversietracking. De onderstaande afbeelding laat een voorbeeld van een conversation ad zien:

De functie zal de komende weken wereldwijd beschikbaar komen voor alle gebruikers. Meer achtergrondinformatie over de nieuwe LinkedIn Conversation Ads is terug te vinden op deze LinkedIn-pagina.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.