27-05-2019 / Ayman van Bregt

LinkedIn vergroot de transparantie rond advertenties op LinkedIn. Om het vertrouwen te vergroten in het platform geeft LinkedIn vanaf nu beter inzicht in de campagnes die bedrijven op LinkedIn hebben gedraaid. In dit artikel worden de nieuwe maatregelen voor uitgebreide transparantie toegelicht. 

Meer transparantie bij het adverteren op LinkedIn

LinkedIn vergroot de transparantie voor gebruikers door een nieuwe tab te introduceren op LinkedIn bedrijfspagina’s. De ‘Ads tab’ geeft gebruikers vanaf nu inzicht in de gesponsorde content die de desbetreffende organisatie achter de LinkedIn bedrijfspagina in de afgelopen 6 maanden heeft ingezet. Facebook introduceerde eerder een vergelijkbare functie.

Gebruikers kunnen via het tabblad alle ingezette advertenties bekijken, maar klikken of weergaven worden niet in rekening gebracht bij de desbetreffende adverteerder. De nieuwe Ads-tab draagt bij aan meer regie voor gebruikers over de beleving op LinkedIn. Gebruikers kunnen zelf de instellingen van getoonde advertenties managen via de ad-instellingen. De komende weken zal de nieuwe functie beschikbaar worden voor alle LinkedIn gebruikers. Meer inzicht over de advertentiefunctionaliteiten van LinkedIn zijn via deze aparte ‘adverteren op LinkedIn‘-pagina in te zien.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.