11-03-2015 / Ayman van Bregt

Adverteren op Twitter op basis van eerder surfgedragTwitter heeft de mogelijkheden om te adverteren uitgebreid met de mogelijkheid om te adverteren op basis van eerder surfgedrag. Met Twitters Partner Audiences wordt het mogelijk om aan te sluiten op specifieke interesses van Twitter gebruikers. In dit artikel staan de mogelijkheden van Twitter’s Partner Audiences op een rij.

Adverteren op Twitter op basis van eerder surfgedrag

Het adverteren op Twitter op basis van Partner Audiences maakt het mogelijk om een hoger rendement te behalen met het advertentiebudget. Concreet betekent dit dat iemand die op basis van surfgedrag interesse heeft getoond in auto’s eenvoudiger bereikt kan worden met advertenties op Twitter over auto gerelateerde producten. Er zijn tal van selectie mogelijkheden zoals ook het uitsluiten van specifieke merken of gedrag. Er zijn meer dan 1000 criteria beschikbaar om op te selecteren via een eenvoudig selectiemenu:

Adverteren op Twitter op basis van eerder surfgedrag

Onlangs maakte Twitter het ook mogelijk om te adverteren via Twitter op andere platformen. De privacy van Twitter gebruikers blijft hier wel een punt waar duidelijk aandacht aan wordt gegeven. Twitter gebruikers kunnen eenvoudig privacy-instellingen aanpassen door bij de privacy-instellingen de functie ‘Tailored ads based on information shared by ad partners” uit te schakelen.

Adverteerders die gebruik willen maken van de mogelijkheden van Twitter Partner Audiences kunnen dit doen door in te loggen op ads.twitter.com.