24-02-2014 / Ayman van Bregt

Blogfunctie voor LinkedIn leden geopend om te kunnen publicerenLinkedIn leden hebben sinds vorige week de mogelijkheid om op LinkedIn te publiceren middels een blog-functie die is geïntroduceerd. Het publicatieplatform wat voor iedere LinkedIn gebruiker op termijn beschikbaar zal zijn maakt het mogelijk om artikelen (vergelijkbaar met een weblog) te delen met het LinkedIn netwerk. In dit artikel wordt uitgelegd wat het nieuwe publicatieplatform inhoudt en mogelijk maakt.

Blogfunctie voor alle LinkedIn leden geopend

Het LinkedIn publicatieplatform maakt het mogelijk om LinkedIn leden te laten bloggen op LinkedIn. Alle content die een LinkedIn gebruiker plaatst, wordt vervolgens onderdeel van het eigen LinkedIn profiel. Daarnaast is de content openbaar toegankelijk, niet alleen voor het eigen LinkedIn netwerk, maar voor alle LinkedIn leden. Deze functie is vergelijkbaar met het podium wat invloedrijke personen op LinkedIn geboden wordt via ‘LinkedIn Influencers‘. Op dit moment hebben 25.000 Engelstalige LinkedIn leden toegang tot het publicatieplatform. Zodra de functie beschikbaar is op het eigen LinkedIn profiel zal er bij de statusupdate een ‘potloodicoon’ zichtbaar zijn waarmee er een blogartikel geschreven kan worden zoals te zien is in de onderstaande afbeelding.
LinkedIn Blogfunctie voor LinkedIn leden geopend om te kunnen publiceren

LinkedIn leden hebben de mogelijkheid om een aanvraagformulier in te vullen om eerder toegang te krijgen tot de blogfunctie. Verder breidt LinkedIn haar bestaande influencer-programma uit met onder andere Nissan CEO Carlos Ghosn, CEO van de AOL Brand Group Susan Lyne en CNBC gastvrouw Suze Orman.

LinkedIn infographic: Unlocking the experts

De onderstaande infographic van LinkedIn op SlideshareUnlocking the experts‘ geeft inzicht in het aantal gebruikers en de expertrollen die deze personen vervullen. Dit geeft weer wat de aanleiding kan zijn voor LinkedIn om het publicatieplatform met blogfunctie voor alle LinkedIn leden beschibkaar te maken.