De regels voor een omslagfoto op Facebook bedrijfspagina’s

De nieuwe Facebook bedrijfspagina's

Met de komst van Timeline voor Facebookbedrijfspagina’s heeft Facebook de regels voor deze pagina’s aangepast. In de ‘Facebook Page Guideliness‘ beschrijft Facebook wat wel, en niet toegestaan is op een Facebook-bedrijfspagina. In dit artikel wordt ingegaan op de nieuwe regels voor het gebruik van een omslagfoto op je bedrijfspagina.

Producten of prijzen

Een van de nieuwe mogelijkheden op de Facebook bedrijfspagina’s zijn de omslagfoto’s. In de richtlijnen van Facebook staat beschreven dat de omslagfoto niet gebruikt mag worden om prijsacties te tonen of mensen te stimuleren een bepaald product bij je bedrijf af te nemen.

Facebook zegt letterlijk:
“ vrij zijn van prijs- of aankoopinformatie, zoals ‘40% korting’ of ‘Op socialmusic.com te downloaden’”

Call-to-action

Naast productaanbiedingen mag de omslagfoto ook niet worden gebruikt om een ‘call-to-action’ af te beelden. Zo is het niet toegestaan om via de omslagfoto een oproep te doen aan mensen om je pagina te ‘liken’ of een bepaald bericht te delen.

Facebook zegt letterlijk:
“ vrij zijn van Facebook-functie’s en acties, zoals ‘Vind ik leuk’ of ‘Delen’ of een pijl die van de omslagfoto naar een van deze functie wijst;

en

“vrij zijn van aanzet tot actie, zoals ‘Profiteer nu’ of ‘Vertel het je vrienden’.”

Informatie over je bedrijf

Tot besluit wordt het door Facebook ook niet toegestaan om je omslagfoto te gebruiken om informatie over je bedrijf te presenteren. Zo is het niet toegestaan informatie als adresgegevens of contactinformatie in je omslagfoto te verwerken. Facebook heeft hier wel een speciale plek voor op de bedrijfspagina. Onder het tabblad ‘Info’ kun je als bedrijf deze informatie kwijt.

Facebook zegt letterlijk:
“vrij zijn van contactgegegevens, zoals webadres, e-mailadres, postadres of andere informatie die is bedoeld voor de sectie Info op je pagina;”