23-09-2015 / Ayman van Bregt

De Twitter koopknop is beschikbaar met Stripe RelayMobiele websites zijn in veel gevallen ineffectief voor e-commerce doeleinden. Twitter is een belangrijk mobiel platform en om deze reden faciliteert het bedrijf Stripe webwinkeliers nu met een Twitter koopknop. In dit artikel staan de mogelijkheden van de Twitter koopknop met Stripe Relay op een rij.

De Twitter koopknop is beschikbaar met Stripe Relay

Ondanks dat het surfen en winkelen via een smartphone anders is dan via een browser op een desktop of laptop bieden veel webwinkels dezelfde ervaring. Mobiele e-commerce vraagt om andere oplossingen zeker omdat mobiele apparaten goed zijn voor 60% van het webverkeer en maar slechts 15% van de aankoop bij webwinkels. De complexiteit van het aanschaffen van een product in een webwinkel (veel invoervelden en stappen) vraagt om een eenvoudiger proces voor een mobiele surfer. Mobiele apps werken beter maar zijn duur en niet voor iedereen beschikbaar. In samenwerking met Twitter biedt Stripe Relay daarom nu een Twitter koopknop aan voor iedere webwinkel. De onderstaande tweet van @WarbyParker is een voorbeeld:

 


Met de tools van Stripe Relay kunnen webwinkels eenvoudig verkoop stimuleren onder mobiele gebruikers via Twitter met een koopknop. Vanuit de tools die Stripe Relay aanbiedt is het mogelijk om een koppeling te maken met bestaande e-commerce diensten. Een technische uitleg om de Twitter koopknop via Stripe Relay te activeren voor webwinkels is hier te lezen.
Eerder introduceerde Twitter ook zelf een Twitter koopknop, onduidelijk is hoe succesvol deze introductie is geweest.