05-06-2015 / Martijn Baten

Facebook bedrijfspagina's die snel reageren krijgen markering

Facebook bedrijfspagina’s kunnen vanaf deze week worden gemarkeerd als snelle reactiegever op privéberichten. Hiermee wordt het voor fans van een bedrijfspagina duidelijker of het bedrijf snel reageert op een vraag via een privébericht. Het online sociale netwerk wil hiermee stimuleren dat bedrijven sneller reageren op berichten en de verwachtingen richting klanten en fans beter managen.

Facebook bedrijfspagina’s die snel reageren krijgen erkenning door markering

Facebook bedrijfspagina’s die snel reageren op ontvangen privéberichten krijgen een groen icoon  op de tijdlijn. Facebook bedrijfspagina’s die volgens het online sociale netwerk worden gemarkeerd als ‘Zeer ontvankelijk voor berichten‘ beantwoorden minimaal 90% van de berichten binnen 5 minuten voor alle verstuurde reacties in de afgelopen 7 dagen. Hierbij wordt uitgegaan van een mediaan; het gemiddelde van de reactietijd. Het nieuwe groene icoon wordt direct weergegeven onder de omslagfoto op de tijdlijn. Het is hierdoor voor bezoekers van een Facebook bedrijfspagina duidelijk zichtbaar. Alleen Facebook bedrijfspagina’s die het toestaan om privéberichten te ontvangen kunnen laten zien of er snel op berichten wordt gereageerd.

Facebook stimuleert interactie met klanten via Facebook Messenger

Facebook heeft de nieuwe functie toegevoegd om bedrijven waarschijnlijk te stimuleren om meer en sneller in contact te staan met klanten via privéberichten. Facebook Messenger ondersteunt binnenkort de mogelijkheid om vragen van klanten direct na een aankoop te beantwoorden of het stimuleren van aankopen via chatberichten. In het artikel ‘Facebook Messenger krijgt uitbreiding met apps en zakelijke functionaliteiten‘ is meer over deze ontwikkelingen te lezen.