11-09-2015 / Martijn Baten

Facebook bedrijfspagina's geoptimaliseerd voor mobiel

Facebook bedrijfspagina’s worden verder geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Mobiele beschikbaarheid van informatie is voor veel (potentiële) klanten belangrijk. Daarnaast willen klanten steeds sneller antwoord krijgen op hun vragen aan bedrijven. Een update aan Facebook bedrijfspagina’s zorgt ervoor dat bezoekers sneller gebruik kunnen maken van de functies die zij nodig hebben. Dit artikel zet de belangrijkste aanpassingen op een rij.

Facebook bedrijfspagina’s verder geoptimaliseerd voor mobiel

Meer dan 45 miljoen bedrijven hebben een Facebook bedrijfspagina die maandelijks meer dan 1 miljard keer worden bezocht. Recent werden de functionaliteiten van Facebook Messenger uitgebreid voor bedrijven zodat bezoekers sneller privéberichten kunnen sturen en bedrijven deze kunnen beantwoorden. De nieuwe lay-out van Facebook bedrijfspagina’s moet voor elk type bedrijf direct de belangrijkste informatie tonen zodat (potentiële) klanten snel in contact kunnen komen met een onderneming. Het menu is nu aangepast en kunnen nu verschillende tabbladen zoals ‘Home’ en ‘Posts’ direct via het menu worden geopend.

Call-to-action knoppen geoptimaliseerd voor mobiele Facebook bedrijfspagina’s

Sinds ruim een half jaar kunnen bedrijven gebruik maken van een call-to-action knop op een bedrijfspagina om bezoekers te bezoekers te attenderen op een specifieke actie. Speciaal voor mobiel zijn call-to-action knoppen duidelijker zichtbaar gemaakt. De nieuwe versie van de call-to-action knop op Facebook bedrijfspagina’s wordt direct paginabreed weergegeven onder de Facebook omslagfoto (zie afbeelding hieronder).

Naast de weergave van de knop introduceert Facebook ook nieuwe call-to-actions zoals ‘Bel nu’, ‘Stuur een bericht’ en ‘Neem contact op’. Hiermee wordt het voor zowel fans als bedrijven gemakkelijker om direct contact te onderhouden.

Facebook bedrijfspagina call-to-action

Nieuwe shop en service tabbladen voor Facebook bedrijfspagina’s

Facebook bedrijfspagina’s zijn in de veel gevallen hetzelfde opgebouwd voor elk type bedrijf. Het online sociale netwerk maakt het vanaf nu mogelijk om nieuwe onderdelen toe te voegen aan een Facebook bedrijfspagina zodat specifieke functies kunnen worden uitgelicht die het meest relevant zijn voor hun bedrijf. Twee nieuwe onderdelen worden toegevoegd: een shop en service tabblad. Met het nieuwe shop-tabblad kunnen winkels en retailers hun producten laten zien en direct de verkoop ervan stimuleren. Met het service-tabblad kunnen dienstverleners al hun diensten tonen. Zo laat Facebook in een voorbeeld een Spa zien die het eigen aanbod toont. Omdat voor veel bedrijven deze nieuwe tabbladen niet van toepassing kunnen zijn plant Facebook in de toekomst meer aangepaste tabbladen voor bedrijven.

Facebook bedrijfspagina nieuwe tabbladen