Facebook introduceert ’embedded updates’ voor bedrijfspagina’s

Embedden van Facebook updates

Facebook heeft ‘embedded updates‘ geïntroduceerd waarmee updates van bedrijfspagina’s geïntegreerd kunnen worden op externe websites. Met deze nieuwe functie wil Facebook het voor beheerders van bedrijfspagina’s eenvoudiger maken om de zichtbaarheid, via andere kanalen dan het eigen online sociale netwerk, van geplaatste updates te vergroten. Eerder kwam Twitter al met de mogelijkheid om tweets te embedden.

Uitleg over het ‘embedden’ van een Facebook update

De nieuwe functie is interessant voor websites die hun Facebook bedrijfspagina meer onder de aandacht willen brengen en interactie bij de status update willen stimuleren. Vanuit de ‘embedded update’ kunnen gebruikers direct ‘liken’, reageren of de update delen. Ook kan direct vanuit de status update de bedrijfspagina ‘gevolgd’ worden. Ook kan direct vanuit de update de pagina ‘gevolgd’ worden. Een voorbeeld van een ’embedded update’ is hieronder weergegeven:

Embedded Facebook update

Het embedden van Facebook statusupdates is alleen mogelijk bij openbare updates (herkenbaar aan het ‘wereldbol’ icoon). Om de ‘embed-code’ van een update te vinden kies je voor het menu bovenaan de update en selecteer je daarna ‘Embed Post’. Vervolgens verschijnt een venster met de embed-code (html-code) die gebruikt kan worden om de update te integreren op de externe website.

Embed the Facebook post

Het integreren van Facebook updates op externe sites is op dit moment beschikbaar voor een aantal specifieke bedrijfspagina’s: Bleacher ReportCNNHuffington PostMashable en PEOPLE. Binnenkort wordt de functie uitgerold voor meer bedrijfspagina’s.