Facebook introduceert remarketing op Instagram

Na lang wachten heeft Facebook een nieuwe advertentieoptie toegevoegd om adverteerders personen te laten bereiken die eerder content hebben bekeken via Instagram. Deze nieuwe optie voor remarketing op Instagram kan alle personen die betrokken zijn geweest bij de content op een Instagram-account bundelen tot een doelgroep. In dit artikel worden de mogelijkheden van remarketing op Instagram toegelicht.

Facebook introduceert remarketing op Instagram

De nieuwe doelgroepoptie voor adverteerders is onderdeel van de zogenoemde advertentiedoelgroepen met ‘betrokken personen’. Zo kunnen adverteerders doelgroepen maken op basis van personen die eerder een video op Facebook hebben bekeken, een Facebook-advertentie hebben gezien of leadgeneratieformulier hebben ingevuld. Deze opties helpen adverteerders het klantgedrag beter te begrijpen en patronen te herkennen. Daarnaast maken ze het mogelijk om advertenties beter af te stemmen op de leefwereld en behoefte van klanten. Naast advertentiedoelgroepen met ‘betrokken personen’ biedt Facebook al veel langer remarketing mogelijkheden voor website bezoekers.

Met de nieuwe toevoeging voor adverteerders kunnen doelgroepen worden gemaakt op basis van personen die eerder een afbeelding of video hebben bekeken op Instagram of een leadgeneratie formulier hebben ingevuld, naast dat dit op Facebook al langer mogelijk was. Dit biedt voor adverteerders op zowel Facebook als Instagram de mogelijkheid om herhaaldelijk zichtbaar te zijn (remarketing) op basis van eerder bekeken content.

Facebook introduceert remarketing op Instagram

De update is tevens een welkome toevoeging voor bedrijven die op Instagram veel werken met influencers. Zo kan bijvoorbeeld een video op de pagina van een influencer worden geplaatst, waarbij vanaf nu na afloop de lijst van mensen die deze content actief hebben bekeken worden ingezet bij volgende advertentiecampagnes op Facebook en Instagram.

Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.