
06-10-2017 / Martijn Baten
Facebook heeft de twee functies Advertentiebeheer en Facebook Power Editor samengevoegd tot een vernieuwde en verbeterde versie en geïntegreerd in één interface. Door deze aanpassing kunnen alle Facebook advertenties op één plek worden gecreëerd en beheerd. In dit artikel wordt het vernieuwde Facebook Advertentiebeheer verder toegelicht.
Facebook Power Editor samengevoegd met Advertentiebeheer
De Facebook Power Editor is een oplossing speciaal ontworpen voor grotere adverteerders die meerdere advertenties tegelijk willen maken, bewerken en publiceren.Nu de functies van de Facebook Power Editor zijn geïntegreerd in het reguliere Advertentiebeheer, krijgen gebruikers de keuze via welke workflow zij advertenties willen opzetten en beheren. Zo kan er nu eerst een conceptcampagne worden gecreëerd, waarbij later de specifieke advertentie onderdelen kunnen worden toegevoegd. Dit is nuttig voor adverteerders die niet willen vastzitten aan een niet flexibel stappenplan dat doorlopen moet worden. Het blijft echter wel nog steeds mogelijk om voor de originele workflow voor het creëren van advertenties te kiezen. Hoofdzakelijk beginnende en kleine adverteerders op Facebook zullen de voorkeur behouden voor deze werkwijze.
Facebook benadrukt dat Power Editors niet bang hoeven te zijn, aangezien alle voormalige beschikbare functies blijven bestaan, ondanks dat de naam van de functie is veranderd. Door de Power Editor samen te voegen met het Advertentiebeheer kunnen simpelweg ook de mogelijkheden die het Advertentiebeheer biedt makkelijker worden benut.
Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!
De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.