Facebook introduceert geverifieerde pagina’s

Facebook geverifieerde pagina's

Facebook heeft geverifieerde pagina’s geïntroduceerd om gebruikers authentieke pagina’s van onder andere bekende personen te laten onderscheiden van geïmiteerde pagina’s. Geverifieerde pagina’s zijn te herkennen aan een blauw ‘vinkje’ dat, op de pagina, naast de naam van de pagina wordt weergegeven. Dit blauwe ‘vinkje’ komt ook terug binnen Facebook op andere plekken zoals in zoekresultaten.

Op dit moment is het voor beheerders van pagina’s niet mogelijk om een geverifieerde pagina aan te vragen bij Facebook. In plaats hiervan verifieert Facebook ongevraagd pagina’s met de grootste aantallen fans. Het gaat hierbij voornamelijk om bekende personen, journalisten, politici en grote merken. Het is op dit moment nog onbekend of deze optie later beschikbaar zal zijn voor alle Facebook gebruikers.

Het verifiëren van accounts op social media in niet nieuw. Twitter maakt al geruime tijd gebruik van de mogelijkheid om accounts te verifiëren. In het recent geplaatste artikel ‘Uitleg over geverifieerde Twitter accounts‘ is hierover alles te lezen.