De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.
04-09-2019 / Martijn Baten
Nadat Facebook begin deze zomer was gestart met het toevoegen van badges voor topfans op bedrijfspagina’s, worden nieuwe badges toegevoegd. Aan de hand van paginabadges wil Facebook gebruikers stimuleren om vaker te reageren en interactie te zichtbaar te maken op geplaatste berichten.
Facebook voegt meer paginabadges toe om interactie te stimuleren
Facebook heeft geleidelijk het toekennen van nieuwe badges geïntroduceerd voor Facebook bedrijfspagina’s. Er zijn verschillende nieuwe paginabadges zoals de ‘Anniversary follower’ en ‘Milestone follower’ die specifiek betrekking hebben op de interactie van een paginafan, samen met de nieuwe badge ‘Follower’, om aan te geven wie wie is in de reactiestroom onderaan een bericht. Het is ook mogelijk voor een gebruiker om twee badges tegelijkertijd te hebben, die nu wordt weergegeven met een ‘+1’ icoon.
Met de nieuwe paginabadges kunnen beheerders van een Facebook bedrijfspagina actieve fans bedanken voor hun betrokkenheid of nieuwe momenten om te vieren introduceren of zelfs winacties organiseren voor fans die een bepaalde badge hebben verdiend. Daarnaast zouden deze paginabadges kunnen helpen om straks content te delen met alleen zeer betrokken fans. In juni voegde Facebook al de badges voor ‘topfans’ toe waardoor beheerders berichten exclusief voor topfans beschikbaar kunnen stellen. Deze optie is voorlopig alleen beschikbaar voor bedrijfspagina’s met meer dan 10.000 fans.