
02-08-2019 / Martijn Baten
Facebook kondigt aan dat vanaf 19 augustus de afmetingen voor mobiele advertenties in het nieuwsoverzicht gewijzigd worden. De wijziging wordt doorgevoerd om advertenties beter aan te laten sluiten op het nieuwe design van Facebook dat eerder dit jaar werd geïntroduceerd.
Facebook wijzigt mobiele advertenties vanaf half augustus
Dit zijn de belangrijkste wijzigingen die Facebook doorvoert aan advertenties:
- Minder primaire tekst op mobiele advertenties in het nieuwsoverzicht –
Vanaf 19 augustus worden er slechts 3 regels primaire tekst weergegeven bij de advertentie, waarna gebruikers worden gevraagd om te klikken om het vervolg van de tekst te bekijken. -
Maximale mediahoogte voor foto’s en video’s verlaagd tot 4:5 verhouding – De hoogste ondersteunende beeldverhouding voor afbeeldingen zonder links en voor video’s is nu verticaal (verhouding 4:5). Media groter dan de verhouding 4:5 wordt vervormd in het mobiele Facebook nieuwsoverzicht.
Facebook geeft aan dat de wijzigingen de effectiviteit van de advertenties zullen vergroten en het gemakkelijker maken om dezelfde advertenties te gebruiken in het Facebook nieuwsoverzicht en de Instagram feed. De verandering draagt op deze manier bij aan het tot stand brengen van meer uniformiteit tussen de platformen van Instagram en Facebook.
Voor adverteerders op Facebook is het raadzaam om vanaf half augustus de eerste drie regels van een advertentietekst kort te houden en rekening te houden met de verandering van de beeldhoogte. Omdat de concurrentie tussen adverteerders op Facebook en Instagram nog altijd toeneemt, is het voor adverteerders belangrijk om deze update door te voeren in alle plannen en advertentiecampagnes.
Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!
De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.