01-07-2012 / Ayman van Bregt

Recent onderzoek toonde onlangs aan dat social media deelknoppen (bijvoorbeeld van Twitter en Facebook) het aankoopproces online beïnvloeden in een webwinkel. Uit dit onderzoek blijkt dat het zowel een positieve als negatieve invloed kan hebben. Dit kan er dus voor zorgen dat merken bij een goede inzet van social media hun business kunnen verstevigen en kunnen uitbouwen. Bij een verkeerd gebruik en inzet kan het juist ook het zakelijke resultaat in gevaar brengen. Social media gaat echter niet alleen maar om het behalen van sales- en marketing-doelstellingen maar kan ook juist goed als (klanten)service-kanaal ingezet worden of bijdragen aan de merkbeleving. De infographic van Webpresence.TV onderaan dit artikel laat een aantal feiten zien voor de inzet van zakelijke social media.

Infographic Webpresence.TV over de inzet van zakelijke social media

De infographic van Webpresence.TV laat zien dat er een groot verschil kan zijn in de manier waarop consumenten en bedrijven Twitter gebruiken. Het is daarom dan ook belangrijk om als bedrijf bij de inzet van Twitter goed te kijken naar hoe je Twitter inzet, hoe je dit effectief en efficiënt kunt doen maar met name ook hoe jouw klanten het gebruiken zodat je echt aansluiting kunt vinden met je doelgroep. Om deze reden is het belangrijk, als bedrijf Twitter zo effectief en efficiënt mogelijk in te zetten, maar zorg dat je hierbij ook echt aansluiting kunt vinden met de doelgroep.