26-08-2012 / Ayman van Bregt

Twitter heeft vorige week aangegeven de voorwaarden voor het API-gebruik te aan te scherpen. In deze aankondiging werd HootSuite als voorbeeld uitgelicht als app die goed past bij de visie die Twitter heeft. Door deze ontwikkelingen werken Twitter en HootSuite vanaf nu samen om advertenties op Twitter te verkopen. Om een snelle groei in te zetten begint HootSuite met het aanspreken van 30.000 HootSuite-Pro-gebruikers.

Advertentieruimte kopen op Twitter via HootSuite

Zodra de gebruikers van HootSuite pro inloggen op hun HootSuite-dashboard zien ze een popup (zie de afbeelding bovenaan het artikel). In deze popup wordt een tegoed van $100 aan gratis Twitter-advertentietegoed aangeboden wat besteed kan worden via HootSuite. Met dit tegoed kun je zorgen voor meer bereik en zichtbaarheid van je tweets (Promoted Tweets) of je richten op het krijgen van meer volgers op je Twitter-account (Promoted Accounts).
Twitter richt zich al langer op het MKB en lanceerde in het verleden al promotiemogelijkheden voor het kleinere bedrijven en ondernemers (Promoted Tweets). Wat opmerkelijk is, is dat Twitter voor de adverteerder bepaalt bij welke tweets de ‘advertentietweet’ getoond wordt. Het is opmerkelijk dat in dit geval dus niet de adverteerder bepaalt en betaalt maar het medium (Twitter) dit doet. Dave Larson legt deze manier van werken uit in een gedetailleerde blogpost.

Wil je ook graag met het advertentietegoed van Twitter aan de slag? Probeer 30 dagen gratis HootSuite Pro uit via de onderstaande banner en kijk of je de aanbieding krijgt na aanmelding.