28-11-2016 / Ayman van Bregt

LinkedIn is wereldwijd hét platform waar Business-to-business marketeers in de gelegenheid zijn om resultaten te behalen met de inzet van social media. Een nieuw onderzoek laat echter zien dat meer dan een kwart van B2B marketeers niet in staat is om de resultaten (ROI) van content marketing op social media te meten en inzichtelijk te maken. Dit artikel zet een aantal inzichten op een rij die de impact van content marketing op LinkedIn onderstrepen.

De impact van content marketing op LinkedIn

LinkedIn wil B2B marketeers helpen om aan te tonen dat de inzet van content marketing via social media daadwerkelijk resultaten oplevert. Niet ieder social media platform maakt eenvoudig inzichtelijk wat de resultaten zijn van het gebruik. LinkedIn biedt wel diverse tools om de ROI inzichtelijk te maken dus kan hiermee het gebruik van het platform laten toenemen. Gebaseerd op cijfers en inzichten die door LinkedIn worden aangedragen blijkt de impact van social media niet mis te zijn:

Er zijn tevens individuele showcases die LinkedIn presenteert:

  • NewsCred had met de inzet van LinkedIn een 6x hogere ROI en 75% lagere kosten per lead (CPL) in vergelijking met  Google AdWords;
  • Replicon had door de inzet Sponsored InMail een 11x hogere response in vergelijking met reguliere e-mail marketing;
  • NetBrain Technologies Inc. wist de doorklikratio (CTR) van advertenties op LinkedIn te verdubbelen en de kwaliteit van de leads was hoog (94% als goed gekwalificeerd door sales).

Deze organisaties zijn erin geslaagd om de impact van content marketing op LinkedIn te kwantificeren door op voorhand heldere KPI’s te definiëren. Door continu te monitoren en bij te sturen zijn de doelstellingen gerealiseerd. Om B-to-B marketeers te helpen om de waarde van content marketing op LinkedIn inzichtelijk te maken is de onderstaande infographic ‘The Case for B2B Marketing on LinkedIn‘ opgesteld. Op deze manier wil LinkedIn helpen om inzicht te geven in hoe:

  • B2B marketing op LinkedIn zorgt voor leads en omzetgroei;
  • LinkedIn ondersteuning biedt bij specifieke marketingdoelstellingen;
  • Bedrijven op dit moment al profiteren van de impact van content marketing op LinkedIn.